Cookie beleid RCL

De website van RCL is in technisch beheer van VoetbalAssist en gebruikt cookies. Hieronder de cookies waar we je toestemming voor nodig hebben. Lees ons cookiebeleid voor meer informatie.

Functionele cookies

Voor een goede werking van de website worden deze cookies altijd geplaatst.

Analytische cookies

Google analytics Toestaan Niet toestaan

Marketing cookies

Facebook Toestaan Niet toestaan

Vrijwilligers RCL

Vrijwilligers RCL

Het nieuwe beleid is in de ALV van 12 juli jl. aangenomen. Wat houdt dit kort gezegd in:

 

RCL heeft de mogelijkheid tot het afkopen van de vrijwilligersbijdrage afgeschaft. Iedereen draagt zijn/haar steentje bij. Dit komt neer op hooguit 1 à 2 keer een dienst van ongeveer 3 uur draaien op een zaterdag in het seizoen. Hier is echt de uitspraak van toepassing: “Vele handen maken licht werk” 

 

  • Elk team levert 1x per 8 weken een aantal krachten die komen helpen.
  • De hulp wordt ingezet in de Commissiekamer, Kantine, Keuken, SV en Scheidsrechters.
  • Er is rekening gehouden met de teamgrootte bij het gevraagde aantal krachten.
  • Bij de senioren is het 1x in de 4 weken 2 personen, zodat er geen wedstrijden geannuleerd hoeven te worden.
  • Het rooster wordt ruim van te voren bekend gemaakt aan de teammanager en gepubliceerd op de website gepubliceerd.
  • Het eerste rooster is tot aan de winterstop, daarna wordt er geëvalueerd, zodat eventuele aanpassingen in het volgende rooster meegenomen kunnen worden.  
  • Er is geen rekening gehouden met uit of thuisspelen. Dit om het niet onnodig complex te maken voor de roosteraar.
  • De teammanager dient -in goed overleg- de indeling te maken. In principe komt het erop neer dat iedereen 1x een dienst moeten draaien. Overleg goed met elkaar en hou eventueel de trainer/leiders en mensen met een functie binnen de club vrij. Kom je er niet uit, vraag dan de coördinator om mee te kijken.
  • De teammanager levert de namen uiterlijk een week voorafgaand aan de inzet aan. 
  • Kan je niet op de afgesproken dag, dan dient het team een vervanger te regelen.
  • In de kantine en keuken zijn er altijd vaste mensen als begeleiding aanwezig.
  • In de commissiekamer wordt iedereen op weg geholpen en is er hulp op het complex aanwezig. Een duidelijke werkwijze zal worden verspreidt onder de teams. 
  • Opgegeven scheidsrechters kunnen op vrijdag in de app zien of ze ingedeeld zijn. Elk scheidsrechter krijgt op zaterdag een eigen fluit, die hij/zij kan behouden en te leen een setje kaarten en boekje uitgereikt. Inzet is 1 wedstrijd per scheidsrechter op de zaterdag. (kan in de ochtend zijn of in de middag)
  • Als je een taak hebt, zorg dan dat je op tijd op de club bent en je meld bij de desbetreffende locatie. Voor de kantine en keuken is dat in de kantine. Voor de SV bij Ronald Nieuwenhuizen in de kantine. Voor de commissiekamer en scheidsrechters in de commissiekamer.

 

Hoe werkt het verder:

 

  • Vanuit de club wordt er naar de teammanager (of trainer/leider) een mail gestuurd met de dagen, tijden, taken en aantal personen waarvoor het team ingedeeld is. 
  • De teammanager zorgt samen met het team voor de invulling

 

Tips voor de teammanager:

 

  • Probeer het met elkaar op een eerlijke manier te verdelen.
  • Als er mensen zijn die het graag meerdere keren doen, is dat uiteraard prima.
  • Als iemand nooit kan op zaterdag, dan zijn er genoeg andere klusjes waarbij diegene kan helpen. Geef diegene door, dan nemen wij contact op.
  • Rooster alvast voor de dagen die bekend zijn mensen in en geef die door. Je kan het maar gehad hebben 😊

 

Alle communicatie, vragen en opgave van de krachten kan via info@rcl.nl

 

Sanctiebeleid

 

Als een (ouder van een) spelend lid weigert een ingeroosterde taak op zich te nemen of niet op komt dagen geldt het volgende sanctiebeleid:

 

A. Algemeen

 

  1. Sancties worden opgelegd door het bestuur.
  2. Het bestuur heeft te allen tijde een discretionaire bevoegdheid en mag hierdoor op eigen besluit in individuele gevallen gemotiveerd afwijken van onderstaande regels.

 

 

B. Voor individuele leden

 

  1. Bij de eerste weigering in een seizoen wordt eenmalig de kans geboden binnen vier weken alsnog een bijdrage aan de werkzaamheden te leveren.
  2. Bij een tweede weigering of het niet accepteren van de kans op herstel volgt een schorsing van het spelend lid de voor de eerstvolgende te spelen wedstrijd en uitsluiting van de trainingen tot aan deze wedstrijd.
  3. Een derde weigering wordt beschouwd als het ontbreken van de bereidheid het door de algemene ledenvergadering vastgestelde vrijwilligersbeleid na te leven en leidt tot schorsing van het spelend lid voor de rest van het voetbalseizoen zonder restitutie van contributie.
  4. Als een derde weigering plaatsvindt in de maanden april of mei van enige jaar, dan volgt schorsing van het spelend lid voor zes maanden zonder restitutie van contributie.
  5. Gedurende de periode dat een lid geschorst is kunnen de aan het lidmaatschap verbonden rechten niet worden uitgeoefend, met uitzondering van het recht in beroep te gaan.
  6. Bij de eerste weigering in een seizoen wordt eenmalig de kans geboden binnen vier weken alsnog een bijdrage aan de werkzaamheden te leveren.
  7. Bij een tweede weigering volgt een schorsing van het team voor de eerstvolgende te spelen wedstrijd en uitsluiting van de trainingen tot aan deze wedstrijd.
  8. Een derde weigering wordt beschouwd als het ontbreken van de bereidheid het door de algemene ledenvergadering vastgestelde vrijwilligersbeleid na te leven en leidt tot het uit de competitie nemen van het team en de uitsluiting van trainingen zonder restitutie van contributie.

 

 

Klik hier voor het formele beleidsdocument.

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!